.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم سخنان رئیس جمهوردر رواج بی حجابی

این خط مشی آقای احمدی نژاد متأثر از آقای مشائی است و الا تفكر ایشان این گونه نبود. ایشان باید خود را از كمند آقای مشائی رها كند و در شناخت اسلام به اسلام شناسان مراجعه كند. به عبارت دیگر، ایشان نمی تواند دو ولایت را در آن واحد با هم جمع كند، ولایت ولی فقیه جامع الشرایط و ولایت آقای مشایی. باید دومی را رها كند. در این صورت مشكلات فرهنگی كشور هم حل خواهد شد. 

علی مطهری در گفت وگو با تابناک گفت:حكم اسلام مشخص است، قانون عفاف و حجاب هم موجود است. مشكل در نوع نگاه دولت به این مسأله است. دولت اعتقادی به نظارت بر مسائل فرهنگی و به عبارت دیگر اعتقادی به وظیفه خود در امر به معروف و نهی از منكر ندارد، برای همین، می گوید فقط باید كار فرهنگی شود و كار فرهنكی هم به عهده حوزه های علمیه، روحانیت و صداوسیماست، و به این وسیله از وظیفه خود شانه خالی می كند، در حالی كه هر مقدار هم كه كار فرهنگی انجام شود در نهایت عده ای رعایت نمی كنند و دولت وظیفه دارد بر رعایت حداقل پوشش اسلامی در جامعه نظارت داشته باشد و اقدامات عملی انجام دهد.

متولیان فرهنگ كشور صرفاً می توانند موضوع را تبیین و مصلحت مردم را گوشزد كنند و نصیحت و موعظه نمایند، از آن به بعد به عهده دولت اسلامی است كه مظهر قدرت و اجراست. فقها نیز بر این مطلب اجماع دارند كه آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منكر كه مستلزم اعمال قانون است به عهده دولت اسلامی است و كار مردم نیست.

بنابراین، بخشی از مسئولیت به عهده دولت هاست، ولی در دولت كنونی به علت حاكمیت تفكر آقای مشایی در مسائل فرهنگی و تبعیت رئیس جمهور از ایشان این مسئولیت جدی گرفته نمی شود و همان طور كه شاهد هستید در این دولت مسأله حجاب انحطاط چشمگیر یافته و گاهی پوشش درست اسلامی تبدیل به بلوز و شلوار شده است كه فلسفه پوشش اسلامی را كه عدم تحریك جنسی جامعه است تأمین نمی كند.

شاید به یاد داشته باشید كه سال گذشته آقای رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی از مجریان قانون عفاف و حجاب انتقاد و به صراحت اعلام كردند كه دولت در این زمینه وظیفه ای ندارد، درست بر خلاف اجماع فقها، و به این وسیله پایه این قانون را سست كردند و از آنجا انحطاط در پوشش اسلامی سرعت گرفت.
بهترین راه اصلاح این است كه رئیس جمهور از این بینش خود دست بردارد و حرف گذشته خود را اصلاح نماید. البته منظور ما از نظارت بر مسأله حجاب، سخت گیریهای بیجا نیست. منظور این است كه با مظاهر ناهنجار بد حجابی مانند پدیده زنان خیابانی برخورد مناسب انجام شود و به طور كلی مردم احساس كنند كه موضوع پوشش اسلامی برای دولت مهم است.

كاری كه آقای احمدی نژاد به تأسی از آقای مشایی كرد، باعث شد اقتدار نظام در مسأله حجاب آسیب ببیند، به این معنی كه افراد سهل انگار در پوشش اسلامی احساس كردند كه حكومت در این مسأله به دو بخش تقسیم می شود ، بخشی طرفدار رعایت جدی آن است و بخشی طرفدار آزادی و اختیار، برای همین، میدان را باز دیدند و اكنون به این وضعیت رسیده ایم. البته این وضعیت را به فضل خدا اصلاح خواهیم كرد، چون بدنه دولت متدین است و افكار آقای مشایی را قبول ندارد.

سایر حوزه های فرهنگی نیز از این نوع تساهل و تسامح بی نصیب نبوده است. می بینیم فیلم های سینمایی تولید شده در این دوره تفاوت چندانی با فیلم های دوره اصلاحات ندارد و گاه بدتر است كه نمونه های آن فراوان است؛ یا اتفاقاتی كه در جشن نوروز و برخی تئاترها افتاد.

آقای احمدی نژاد به عنوان یك فرد حزب اللهی و متدین و اصولگرا روی كار آمد، اما كم كم شعارهای روشنفكری مانند مكتب ایران و تساهل و تسامح در امور فرهنگی را سر داد و این به صداقت ایشان لطمه می زند. تساهل و تسامح در برخورد با افكار مخالف و در حوزه اندیشه خوب است، همان طور كه مسلمانان صدر اسلام با فرهنگ ها و مكتب های بیگانه با تساهل و تسامح برخورد كردند و همین باعث جذب اقوام مختلف و پیشرفت سریع اسلام شد. اما تساهل و تسامح در اجرای احكام اسلام امری نكوهیده است و سیره پیامبر و ائمه اطهار نیز نشان می دهد كه آنها در اجرای احكام اسلام سهل انگاری نداشتند.

به هر حال، این خط مشی آقای احمدی نژاد متأثر از آقای مشائی است و الا تفكر ایشان این گونه نبود. ایشان باید خود را از كمند آقای مشائی رها كند و در شناخت اسلام به اسلام شناسان مراجعه كند. به عبارت دیگر، ایشان نمی تواند دو ولایت را در آن واحد با هم جمع كند، ولایت ولی فقیه جامع الشرایط و ولایت آقای مشایی. باید دومی را رها كند. در این صورت مشكلات فرهنگی كشور هم حل خواهد شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.032 seconds.